Miért tartja fontosnak a Microsoft, hogy megjelenjen a recruiTECH BLUE-n?
A kékgalléros munkavállalók mára a vállalati vérkeringés teljes értékű tagjai lehetnek a digitális átalakulás révén. Csakúgy, mint az irodai dolgozók, a frontvonalban dolgozók is látni akarják a munkájuk értelmét – mit jelent számukra ez a munka, és hogyan tartoznak a cégükhöz? Ez nagyon fontos. Nagy az alkalmazottak fluktuációja, mert a frontvonalban dolgozók gyakran úgy érzik, hogy elszakadtak a céges vérkeringéstől – hiányolják a kommunikációt a központi irodával, nem tudják, kivel dolgoznak együtt, és hiányzik belőlük az erős közösségi érzés. Úgy gondoljuk, hogy itt az ideje demokratizálni a vállalati kultúrát, hogy közelebb hozzuk az élvonalbeli dolgozókat – és nem csak azért, mert ez jó dolog –, hanem azért, mert ezek az alkalmazottak hatással vannak az eredményre. Felmerül tehát a kérdés, hogyan támogassuk a frontvonalban dolgozókat, és hogyan biztosítsuk, hogy bevonják őket a jövőbeni munkahelyi beszélgetésekbe? A válasz, hogy a megfelelő digitális megoldásokkal optimalizáljuk az ő hatásukat a vállalatban a kapcsolattartás, folyamatok digitalizálása, betanítás felgyorsítása és a vállalat adatainak védelme területén.
Milyen szerepet vállal a cég a magyar munkavállalók digitális érzékenyítését illetően?
A Microsoft szolgáltatásában a kezdetektől fogva, több, mint 10 éve, amikor piacra vitte a felhőszolgáltatásait elérhető volt a kékgalléros munkavállalóknak is a kommunikációt, a közös munkavégzést támogató szolgáltatás. Ez azóta természetesen rengeteget fejlődött és ma már a munkaidő beosztáson át a különféle alkalmazások használatáig nyújt megoldást a Microsoft Teams. A Microsoft Viva pedig az újonnan belépők és a jelenlegi alkalmazottak képzését, továbbképzését is támogatja, de segít a fluktuáció megelőzésében is azáltal, hogy az adatokra épülő, adatvédelemmel ellátott elemzések és javaslatok segítségével a cégek javíthatják a hatékonyságot és a jóllétet.
Mik a tapasztalatok, melyek a legnagyobb kihívások a kékgalléros környezetben az applikációs megoldásokat illetően?
Mivel a Microsoft Teams a kommunikáció és a csapatmunka központja az egész szervezet számára, rendelkezésünkre állnak azok az eszközök, amelyek segítenek leküzdeni a mai új kihívásokat. Eszközök, amelyek rugalmasak a változó munkakörülmények között is, digitalizálják a folyamatokat, akkor is, ha nyomás nehezedik közben a szervezetre és összekapcsolják a teljes munkaerőt egy olyan időszakban, amikor a kommunikáció már nem csak, hogy jó dolog, de elengedhetetlen is. Mindez egy alkalmazáson belül.
Milyen megoldások adhatóak ezekre a kihívásokra?
A már említett Microsoft Teams most is segít a frontvonalbeli dolgozóknak eligazodni a gyorsan változó munkakörnyezetben. Az élvonalbeli dolgozók körében 2020 márciusa és 2021 novembere között 400 százalékos kiugrás volt a Microsoft Teams havi használatában a megnövekedett kommunikáció miatt. Az egészségügyi dolgozók virtuális látogatásokat foglalnak, és a Teams beépített személyhívó rendszerét használják az ápolók és orvosok gyors eléréséhez. A kiskereskedelmi és pénzügyi dolgozók a Teams Shifts alkalmazásához fordultak az munkaidőbeosztás kezeléséhez. A gyártó- és autóipari dolgozók pedig olyan eszközöket használnak, mint a Teams által működtetett walkie-talkie és a Teams-hez csatlakoztatott mixed reality, kevert valóság eszközök, hogy részt vegyenek a vállalaton belül keletkezett hibák kijavításában, és megoldják azokat a gyárban.
Köszönjük a válaszokat Kiss Zoltánnak, a Microsoft Felhőszolgáltatások üzletágvezetőjének!