Mi jelenti most a legnagyobb kihívást a kékgalléros foglalkoztatásban?
A magyar munkaerőt tekintve a megtartás, a külföldi munkaerő esetén a beillesztés. Toborzási kihívásról egyedül a magyar munkaerő esetén beszélhetünk.
Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban?
Egyre nagyobb szerepet kap a toborzás-marketing, ugyanis a kevés magyar munkavállalóért folytatott versenyben az állásokat el kell és el kell tudni adni.
Hogyan ítéled meg, lehet-e harmadik országbeliek nélkül toborozni és létszámot növelni ma Magyarországon kékgalléros területen?
Egyértelműen nem a válaszom, azonban ez érdekes kettős narratívát hozott. A vállalkozások a beruházások miatt jelentős munkaerő-igényt támasztanak, amit magyar munkaerővel csak magas fluktuáció mellett lehet betölteni, ezért elengedhetetlen a külföldi munkaerő, ez tény. Másrészt hirtelen aggodalom támadt a magyar munkavállalókban, hogy kiszorulnak a piacról. Utóbbiról nyilván nincs szó, egyszerűen csak átrendeződik, hogy milyen náció mely területen dolgozik - pont ahogyan évtizedekkel ezelőtt Nyugat-Európában.
Ha egy tanácsot adhatnál a szakmának, akkor mi lenne az?
Egyértelmű és transzparens kommunikációval nyilatkozzunk a külföldi munkavállalókról a sajtóban és vállaljunk felelősséget az általunk behozott nemzetek munkavállalóiért, különösen a beillesztési folyamtoknál.
Mi jelenti számodra a legnagyobb motivációt?
Őszintén, elsősorban a HR tevékenység humánus vonatkozása, hogy a nagyobb cél emberek munkához, jobb élethez való segítése. Másodsorban a változatosság, nem csak azért mert gyönyörködtet, hanem mert akkor lehet kreatív megoldásokat kiötleni nap mint nap
Köszönjük a válaszokat Baksy Mariannak, a Pannon Work Zrt. Marketing és PR vezetőjének!