Hogyan támogatja a toborzási folyamat automatizálása a kékgalléros pozíciók gyorsabb betöltését?
A toborzási folyamat automatizálása jelentősen hozzájárul a kékgalléros pozíciók gyorsabb betöltéséhez az alábbi módokon:
- Gyorsított szűrés és kiválasztás
- Egyszerűsített kommunikáció
- Álláshirdetések és jelentkezések kezelése
- Adatok és statisztikák elemzése
Ezek az automatizálási lépések csökkentik a manuális feladatokat és időt, gyorsabbá téve a toborzási folyamatokat, így rövidebb idő alatt tölthetők be a szükséges pozíciók.
Tapasztalataid szerint a fizetés átláthatósága hogyan befolyásolja a jelentkezők számát és minőségét?
Összességében a fizetés átláthatósága növeli a jelentkezők számát és minőségét, mivel növeli a bizalmat, csökkenti a félreértéseket, és jobban ragadja meg azok érdeklődését, akik megfelelnek a pozíció elvárásainak.
Milyen konkrét kihívásokkal szembesültök az upskilling során termelési környezetben?
Nem feltétlenül kékgalléros, vagy kereskedelmi környezetben kihívás. Hanem általában jellemző két megoldandó helyzet: az egyik, hogy a munkavállaló gyorsabban szeretne magasabb pozíciót ellátni mint ahogyan mi gondoljuk azt róla. Ebben az esetben meg kell találnunk a közös nevezőt. A másik eset sajnos amikor valaki nem szeretne többet/mást csinálni és kevésbé fogékony az újdonságokra, technikai újításokra. Itt a közvetlen felettes tudja meggyőzni a munkatársat, hogy mit nyerhetünk, ha nyitottabbak vagyunk.
Milyen eszközöket használtok a kékgalléros jelöltek hatékony nyomon követésére és menedzselésére?
A célunk, hogy a jelölteket minden esetben Smart Recruiters-en keresztül kezeljük, értékeljük. Ezen a fórumon tartjuk velük a kapcsolatot is. Ha valaki fizikailag ad le például egy CV-t egy áruházban akkos is megkérjük, hogy regisztrálja magát a SR rendszerbe. Statisztikák készítése és recruitment csatornák értékelése miatt is fontos, hogy tiszta és naprakész adatokkal dolgozzunk.
Mi a legfontosabb szempont a minőségi kiválasztásnál eladói szinten, és hogyan biztosítjátok ezt a gyakorlatban?
Minden esetben a megfelelő hozzáállást keressük és nem a végzettségre vagy iskolai tanulmányokra helyezzük a hangsúlyt. Ha valaki energikus, tud csapatban dolgozni, szeret és tud is vásárlókat megfelelően (kedvesen, előzékenyen) kezelni akkor nálunk a helye. Természetesen a retail tapasztalat előnyt jelenthet. Vezetői utánpótlás esetén a problémamegoldási képességre és a döntésképességre heéyezzük a hangsúlyt.
Mivel készülsz a recruiTECH BLUE-ra?
Adatokkal, tényekkel és izgalmas esettanulmánnyal
Köszönjük a válaszokat Nyeste Ágnesnek, a JYSK HR vezetőjének!