Interjú
2020.11.19-20. A megvásárolt jegyek a rendezvény mindkét napjára szólnak!
Interjú
Szekcióelőadás
Sok szempontból szoktak foglalkozni az employer brandinggel és azzal, milyen módszerekkel lehet megtalálni, bevonzani és megtartani a megfelelő kollégákat. Az előadás témája egy hagyományos tétel innovatív feldolgozása: jó juttatások mellett könnyebb. Juttatási rendszer persze sok helyen van, és sokat az elmúlt évek eseményei miatt át is kellett alakítani, keresve a legjobb megoldásokat. Ha a cégnél szempont, hogy a munkavállalókban a juttatásokkal együtt értékek is tudatosuljanak, ha a rendszerrel szemben elvárás a választhatóság, a sokrétűség, és hogy az a munkavállalók valós igényeit tudja szolgálni, akkor a bemutatásra kerülő megoldás érdekes lesz. Mondani persze könnyű; sok pénzből bármit meg lehet csinálni. És mi lenne, ha nem is kerülne olyan sokba? Erre a kérdésre ad választ a következő előadás, amely címe: Dolgozói támogatások: okosan, nem okosba'!
Kerekasztal
Milyen költséghatékony eszközökkel támogathatjuk kollégáinkat a legnehezebb időszakokban? Hogyan profitálhatunk a törődésből? Konkrét szervezeti példákon keresztül, kékgalléros termelő vállalatok tapasztalatait bemutatva ismertetjük meg a résztvevőkkel a törődés egy működő eszközét. Nehéz helyzetek és valódi megoldások – vállalati ügyfelünkkel közösen megvitatjuk, hogyan profitált a cég és a munkavállalók a Munkavállaló Támogató Programból.
Előadás
A COVID-19 rengeteg olyan intézkedést hozott magával, amelyek az egészségmegőrzést és egészségügyi kockázatok csökkentését célozzák. Egy futurisztikus világban minden dolgozónak van egy okoseszköz a karján, amit egy központi adatgyűjtő elemez, és az eredmények nyomán akciókat indít - ami alapján lehet, hogy valaki nem veheti fel a munkát, vagy automatikusan egyéb szűrővizsgálatokon kell részt vegyen.
Talán itt még nem tartunk. Az viszont tény, hogy újraértelmezésre kerül a táppénzarány vizsgálata mint KPI, a jelenléti bónusz, a kollégákról gyűjthető, egészségre vonatkozó adatok, esetleges utazási adatok gyűjtése. Ahogy az is kérdés, mit tehet meg, és mire kötelezhet a munkáltató. Gondoljunk csak a maszkviselésre, a hőmérős beléptetésre, a fertőtlenítésre, a kontaktusszám korlátozására, a tesztelésre vagy a légtisztításra gyári környezetben. Ezek súlyos munkaszervezési, valamint beruházási kérdések - a termelés megállása viszont direkt üzleti kockázat.
Az előadás angol nyelvű!
Ritkán van lehetőség egy első számú vezető perspektívájából elgondolkodni, miben szükséges fejlődnie a HR-nek a termelésben, hol járul hozzá az értékteremtéshez. Biztosítani a megfelelő minőségű munkaerőt, megfelelve a mindenkori jog környezetnek? Talán ennél azért többről van szó! A Dana ügyvezető igazgatója megosztja véleményét, nézőpontját a jelenlegi kihívásokról. Túlzás azt állítani hogy fix receptet kapunk, de inspirációt biztosan a 2021-es tervezéshez. A változó környezetben naivitás azt hinnünk, hogy a velünk szemben támasztott elvárások nem változnak.
Interjú Urbán Anitával és Bilisics Zitával
Előadás
A havi szinten minden 2. belföldi netezőt megszólító Adevinta apróhirdetési portfóliója (Jófogás, Használtautó, Autónavigátor), műfajából kifolyólag élen jár a hazai kékgallérosok elérésében. Országos lefedettségük miatt tudják, hogy alakul regionálisan az álláskeresői -, illetve kínálati piac, hol a legnagyobb az érdeklődés és hogy milyen alternatív úton lehet elérni az aktív és passzív kékgalléros álláskeresőket.
Demo
Fizikai munkavállalók toborzása speciális folyamatot igényel, ami iparáganként, de akár iparágon belül is eltérhet. Lehet-e egy toborzási rendszer ehhez mérten kellően rugalmas és mégis hatékony? Szerintünk igen – JOBLINKEN toborzási rendszer figyelembe veszi a magyar toborzó piac sajátosságait – gyere és nézd meg működés közben!
Workshop
Egyik napról a másikra az employee appok, online platformok és chat felületek beépültek a belső employer branding és vállalati kommunikáció stratégiába és a munkavállalói életciklus 80%-át képesek már digitálisan támogatni.
A belső kommunikáció célzottá, mérhetővé és hatékonyabbá tétele mellett egyre nagyobb hangsúly jut az új belépő kollégák digitális pre- és onboarding folyamatainak, illetve a teljes szervezetet átfogó oktatási folyamatok online támogatására is.
Hogyan működhet ez egy nagyvállalati környezetben, ahol vegyesen vannak kékgalléros és irodai dolgozók? Milyen folyamatokat támogatnak? Mekkora erőforrást igényelnek a napi szintű üzemeltetésben? Erről tart egy interaktív workshopot és demót az alapító, Barathi Tamás. Emellett megismerhettek egy március óta működő rendszert, a PrakTeam-et. Márton Kata a Praktiker CSR és HR vezetője számol be tapasztalatairól.
Kerekasztal
Kerekasztal
Az elmúlt időszakban a COVID-19 hatására korábban soha nem tapasztalt nehézségeket élhetett át a teljes munkaerőpiac.
A HR szakma komoly erőpróbája volt, hogy a váratlan helyzetekre milyen gyorsan reagáltak, illetve sikerült-e a megfelelő megoldásokat választaniuk és megvalósítaniuk. Hogyan mentette meg a cégeket a rugalmas foglalkoztatás, és milyen problémákra kellett megoldást találniuk a HR szolgáltatóknak? Kerekasztalbeszélgetésünk során szolgáltatói oldalról a Prohuman, Magyarország piacvezető munkaerő-kölcsönző cége mellett olyan HR vezetőkkel fogunk beszélgetni, akik gyakorlati tapasztalataikon keresztül mutatják be a hallgatóságnak az elmúlt hónapok nehézségeit és tanulságait.
Interjú
Előadás
Hogyan őrizzük meg vezető szerepünket és maradjunk versenyképesek egy felgyorsult igényeken alapuló autóiparban, amelyet a munkaerőpiac kihívásai is erősen befolyásolnak?
A válasz a 4. ipari forradalom, az automatizálás és a digitalizálás világában keresendő.
Ipar 4.0, automatizáció, robotizáció… Hangzatos szavak, de mi mögöttük a valóság? Az ipari automatizáció folyamatosan zajlik, az viszont továbbra is kérdés, milyen mértékben alakítja át a jelenlegi termelési gyakorlatot a technológia rövidtávon. Lehet-e, érdemes-e Magyarországon jelentősebb robotizációról beszélni a termelésben? Milyen hatások várhatóak rövidtávon a területen, milyen mértékben és miként érintik ezek a fejlesztések a munkaerőigényeket 1-3 év távlatában? Magyarország alacsony költségen képes termelni a legtöbb szektorban. A technológia hatással lesz és alakítani fogja versenyképességünket, ezáltal új elvárásokat támasztva a teljes munkaerőpiaccal szemben.
Workshop
Hogyan lesz a rehabilitációs teherből megtakarítás, produktivitás? A „Rejtett kincseink a szervezetben” című Workshopra várjuk azokat, akiket érdekel, a rehabilitációs foglalkoztatásban megbúvó, eddig esetleg ki nem használt lehetőség. Izgalmas adatokat hallhatnak, beszélgethetnek róla, kérdezhetnek a témában.
Workshop
Az előadásban keretében megmutatjuk, hogy látjuk juttatási szakértőként azt, hogy milyen hatása volt a járványnak a vállalatok juttatásaira. Összefoglaljuk, hogy milyen tanulságokat érdemes levonni. Ezekre alapozva mutatunk újszerű megközelítést és javaslatot ahhoz, hogy miként alakítsák a vállalatok juttatási struktúrájukat 2021-ben.
Előadás
Miért a gyors reakció és a közérthető üzenetek a legfontosabbak ma a toborzás-kiválasztásban? Miért nem mindegy, hogy a különböző generációkhoz és munkavállalói csoportokhoz hogyan és milyen fórumokon szólunk? Miért van mindezekben óriási szerepe a digitalizált platformoknak és hogyan érdemes azokat jól használni? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.
A Burger King által használt chatbot-megoldás nem csak egyszerűen egy izgalmas case study a témában. Kiváló példája a digitális előszűrésnek, és egyben a kreativitásnak, amely megpörgette a vállalat munkaadói márkáját, rengeteg követőt generálva a TIK-TOK-on. Az már csak hab a tortán, hogy mindez egy magyar startup eszközével valósult meg!
Előadás
Nyereségesen termelni egy változó világban? Kinek? Mit? Mikor? Miért? Mennyiért? Milyen távra? Egyáltalán minek? Mára egy kiszámíthatatlan és folyamatosan változó világban kell a vevők igényeire szabott termékekkel vagy szolgáltatásokkal megjelenni, a lehető legjobb áron, a lehető leggyorsabban és a lehető legnagyobb piaci részesedéssel és nyereségességgel. Hogyan jutottunk ide? Milyen kihívásaink vannak 2020-ban? Merre tartunk? Milyen főbb trendek formálják a jövőnket? Mit jelent ez az egész számunkra ma a HR-ben? Mit jelent majd holnap?
Mi a felelősségünk a HR-ben? Hogyan látja ezt a magyar HR vezető szakma? Mit tettünk eddig és mit kellene tennünk ezután? Milyen lehetséges válaszaink lehetnek ezekre a kihívásokra?
Interjú Muczán Krisztinával
Előadás
Drasztikus átalakulás zajlik a munka világában. A kétkezi munkaerőre ma talán még nagyobb szükség van, mint korábban. Az már világos, hogy az alacsonyan képzett kétkezi, betanított munkások esetében tudásszintjük okán magas a kockázat, hogy elvesztik állásukat a jövőben. A vállalatok egyre inkább a magasabb készségszinttel rendelkező munkavállalókat keresik: a jobb minőségű munkaerő alacsonyabb fluktuációja és gyorsabb betanítása nagyobb rugalmasságot, megbízhatóságot és magasabb értékű feladatellátást jelent. Üzleti nyelvre lefordítva: jobb termelési hatékonyság, kevesebb selejt.
Ismerve a lehetőségeket, a HR feladata és felelőssége a felzárkóztatás mind üzleti, mind társadalmi értelemben. Ez önmagában is egy komoly kihívás, de most extrém módon nehezíti az új felnőttképzési szabályozás is, ami szerint egy egyszerű betanítási oktatást is adminisztrálnia kéne a HR-nek, nem hogy egy komolyabb felzárkóztató- vagy átképzőprogramot. Nem csoda, hogy a cégek egy része inkább minőségi cserén, nem pedig upskill-ben / re-skill-ben gondolkodik. A problémát azonban sajnos egyszerű minőségi munkaerő cserével nem lehet megoldani, mert a munkaerőpiacon kevés a megfelelő minőségű munkavállaló.
Szekcióelőadás
Fizikai munkaerő toborzása virtuális állásbörzén. Lehetetlen feladat vagy új platform a kékgalléros toborzásra? Mi kipróbáltuk, és ezen az előadáson megosztjuk veled, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk. Hogyan viselkedik a fizikai munkaerő az online térben? Mi a fontos számukra? Egyáltalán hogyan lehet megszólítani őket egy virtuális állásbörzén? 15 perc színtiszta gyakorlat, hogy te már ennyivel okosabban vágj bele.
Szekcióelőadás
A nem roma férfiaknak majdnem 80 százaléka, míg a roma férfiaknak csak alig több mint fele dolgozik, a roma nők esetében pedig még nagyobb ez a különbség. Ezt csak részben magyarázza, hogy a romák iskolázottsága alacsonyabb, a többségi társadalom felelőssége is, hogy milyen esélyeket ad a tanulásra és a munkavállalásra.
Mi múlik a munkáltatón? Mit nyerhet a befogadóbb gyakorlattal? Miben kaphat segítséget a civil szervezetektől?
A BAGázs Közhasznú Egyesület roma fiataloknak nyújt mentorálást, és céges partnerségeken keresztül segíti munkába állásukat. Az előadásban arról lesz szó, hogy miért érdemes belevágni egy ilyen partnerségbe, és mire számíthat a munkáltató, ha nyit a telepen élő romák felé.
A BAGázs munkáltatók számára nyújtott támogatásának kidolgozását az Európai Unió Jogok, Esélyegyenlőség és Állampolgárság Programja (2014-2020) finanszírozta, a Budapest Intézet által koordinált Hopes for Low projekt keretében.
Előadás
A kékgalléros munkaerő felvétele egy gyakorta elhúzódó, költséges és erőforrás-igényes folyamat. Ráadásul sok esetben a kiválasztott munkaerő nem válik be – mert csak a munka során derül ki, hogy kompetenciái vagy személyiségjegyei nem teszik lehetővé a beilleszkedést. A fluktuáció pedig óriási többletköltséget okoz a cégnek.
Pedig van megoldás: objektívan fel kell mérni a jól bevált munkatársakat a cégnél, majd hasonló munkatársakat kiválasztani, mint amilyenek ők. Ehhez azonban olyan eszközre van szükség, amely pontosan és holisztikusan mér. Ide nem elég egy online vagy papíralapú teszt és egy rövid elbeszélgetés. Egyszerre van szükség szoftverre, tudományosan megalapozott módszertanra és kifejezetten a kékgalléros munkaerő mérésére kifejlesztett célhardverre. Egész pontosan multimédiás, érintőképernyős kompakt gyakorlóállomásra, valamint speciálisan a pszichomotoros képességek mérésre fejlesztett perifériaeszközökre. Sőt, a rendszernek képesnek kell lennie arra, hogy ha valaki az eredményei alapján csak bizonyos részterületeken van elmaradva, akkor rövid, egy hetes képzéssel felzárkóztatható, így a szervezetbe integrálható legyen.
Ezt tudja a PractiWork, amit olyan cégek használták már itthon, mint a General Electric, a Johnson Electric, az OFA vagy az Eissmann, valamint nagy sikert aratott a londoni BETT kiállításon.
Az előadásból kiderül, hogy miként lehet egyszerre 20 fő mérését is megvalósítani 20, a vállalathoz aznap kitelepített géppel – sőt, a recruiTECH BLUE résztvevőinek körében néhánynak lehetősége nyílik a szolgáltatás díjmentes kipróbálására is. Érdemes lesz figyelni!
Előadás
A szakmunkáshiány évek óta állandó kísérőjelensége a munkaerőpiacnak. A humán intenzív területen működő vállalatok mégsem nyugodhatnak bele ebbe a helyzetbe, megoldásokat kell találni, akkor is, ha nehéz. A korábban bevált, széles körben alkalmazott módszerek egyre kevésbé működnek.
Mit tehetünk mégis? Hogyan tárjuk fel a lehetőségeket? Milyen megoldások működnek a gyakorlatban? Hogyan lehet ezeket megvalósítani?
Az előadás erről szól.
1. nap lezárása - a 2. nap programjának megtekintéséhez az oldal tetején lévő szűrő a 2. napra állítandó.
Előadás
A COVID-19 rengeteg olyan intézkedést hozott magával, amelyek az egészségmegőrzést és egészségügyi kockázatok csökkentését célozzák. Egy futurisztikus világban minden dolgozónak van egy okoseszköz a karján, amit egy központi adatgyűjtő elemez, és az eredmények nyomán akciókat indít - ami alapján lehet, hogy valaki nem veheti fel a munkát, vagy automatikusan egyéb szűrővizsgálatokon kell részt vegyen.
Talán itt még nem tartunk. Az viszont tény, hogy újraértelmezésre kerül a táppénzarány vizsgálata mint KPI, a jelenléti bónusz, a kollégákról gyűjthető, egészségre vonatkozó adatok, esetleges utazási adatok gyűjtése. Ahogy az is kérdés, mit tehet meg, és mire kötelezhet a munkáltató. Gondoljunk csak a maszkviselésre, a hőmérős beléptetésre, a fertőtlenítésre, a kontaktusszám korlátozására, a tesztelésre vagy a légtisztításra gyári környezetben. Ezek súlyos munkaszervezési, valamint beruházási kérdések - a termelés megállása viszont direkt üzleti kockázat.
Az előadás angol nyelvű!
Ritkán van lehetőség egy első számú vezető perspektívájából elgondolkodni, miben szükséges fejlődnie a HR-nek a termelésben, hol járul hozzá az értékteremtéshez. Biztosítani a megfelelő minőségű munkaerőt, megfelelve a mindenkori jog környezetnek? Talán ennél azért többről van szó! A Dana ügyvezető igazgatója megosztja véleményét, nézőpontját a jelenlegi kihívásokról. Túlzás azt állítani hogy fix receptet kapunk, de inspirációt biztosan a 2021-es tervezéshez. A változó környezetben naivitás azt hinnünk, hogy a velünk szemben támasztott elvárások nem változnak.
Előadás
A havi szinten minden 2. belföldi netezőt megszólító Adevinta apróhirdetési portfóliója (Jófogás, Használtautó, Autónavigátor), műfajából kifolyólag élen jár a hazai kékgallérosok elérésében. Országos lefedettségük miatt tudják, hogy alakul regionálisan az álláskeresői -, illetve kínálati piac, hol a legnagyobb az érdeklődés és hogy milyen alternatív úton lehet elérni az aktív és passzív kékgalléros álláskeresőket.
Kerekasztal
Az elmúlt időszakban a COVID-19 hatására korábban soha nem tapasztalt nehézségeket élhetett át a teljes munkaerőpiac.
A HR szakma komoly erőpróbája volt, hogy a váratlan helyzetekre milyen gyorsan reagáltak, illetve sikerült-e a megfelelő megoldásokat választaniuk és megvalósítaniuk. Hogyan mentette meg a cégeket a rugalmas foglalkoztatás, és milyen problémákra kellett megoldást találniuk a HR szolgáltatóknak? Kerekasztalbeszélgetésünk során szolgáltatói oldalról a Prohuman, Magyarország piacvezető munkaerő-kölcsönző cége mellett olyan HR vezetőkkel fogunk beszélgetni, akik gyakorlati tapasztalataikon keresztül mutatják be a hallgatóságnak az elmúlt hónapok nehézségeit és tanulságait.
Előadás
Hogyan őrizzük meg vezető szerepünket és maradjunk versenyképesek egy felgyorsult igényeken alapuló autóiparban, amelyet a munkaerőpiac kihívásai is erősen befolyásolnak?
A válasz a 4. ipari forradalom, az automatizálás és a digitalizálás világában keresendő.
Ipar 4.0, automatizáció, robotizáció… Hangzatos szavak, de mi mögöttük a valóság? Az ipari automatizáció folyamatosan zajlik, az viszont továbbra is kérdés, milyen mértékben alakítja át a jelenlegi termelési gyakorlatot a technológia rövidtávon. Lehet-e, érdemes-e Magyarországon jelentősebb robotizációról beszélni a termelésben? Milyen hatások várhatóak rövidtávon a területen, milyen mértékben és miként érintik ezek a fejlesztések a munkaerőigényeket 1-3 év távlatában? Magyarország alacsony költségen képes termelni a legtöbb szektorban. A technológia hatással lesz és alakítani fogja versenyképességünket, ezáltal új elvárásokat támasztva a teljes munkaerőpiaccal szemben.
Előadás
Miért a gyors reakció és a közérthető üzenetek a legfontosabbak ma a toborzás-kiválasztásban? Miért nem mindegy, hogy a különböző generációkhoz és munkavállalói csoportokhoz hogyan és milyen fórumokon szólunk? Miért van mindezekben óriási szerepe a digitalizált platformoknak és hogyan érdemes azokat jól használni? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.
A Burger King által használt chatbot-megoldás nem csak egyszerűen egy izgalmas case study a témában. Kiváló példája a digitális előszűrésnek, és egyben a kreativitásnak, amely megpörgette a vállalat munkaadói márkáját, rengeteg követőt generálva a TIK-TOK-on. Az már csak hab a tortán, hogy mindez egy magyar startup eszközével valósult meg!
Előadás
Nyereségesen termelni egy változó világban? Kinek? Mit? Mikor? Miért? Mennyiért? Milyen távra? Egyáltalán minek? Mára egy kiszámíthatatlan és folyamatosan változó világban kell a vevők igényeire szabott termékekkel vagy szolgáltatásokkal megjelenni, a lehető legjobb áron, a lehető leggyorsabban és a lehető legnagyobb piaci részesedéssel és nyereségességgel. Hogyan jutottunk ide? Milyen kihívásaink vannak 2020-ban? Merre tartunk? Milyen főbb trendek formálják a jövőnket? Mit jelent ez az egész számunkra ma a HR-ben? Mit jelent majd holnap?
Mi a felelősségünk a HR-ben? Hogyan látja ezt a magyar HR vezető szakma? Mit tettünk eddig és mit kellene tennünk ezután? Milyen lehetséges válaszaink lehetnek ezekre a kihívásokra?
Előadás
Drasztikus átalakulás zajlik a munka világában. A kétkezi munkaerőre ma talán még nagyobb szükség van, mint korábban. Az már világos, hogy az alacsonyan képzett kétkezi, betanított munkások esetében tudásszintjük okán magas a kockázat, hogy elvesztik állásukat a jövőben. A vállalatok egyre inkább a magasabb készségszinttel rendelkező munkavállalókat keresik: a jobb minőségű munkaerő alacsonyabb fluktuációja és gyorsabb betanítása nagyobb rugalmasságot, megbízhatóságot és magasabb értékű feladatellátást jelent. Üzleti nyelvre lefordítva: jobb termelési hatékonyság, kevesebb selejt.
Ismerve a lehetőségeket, a HR feladata és felelőssége a felzárkóztatás mind üzleti, mind társadalmi értelemben. Ez önmagában is egy komoly kihívás, de most extrém módon nehezíti az új felnőttképzési szabályozás is, ami szerint egy egyszerű betanítási oktatást is adminisztrálnia kéne a HR-nek, nem hogy egy komolyabb felzárkóztató- vagy átképzőprogramot. Nem csoda, hogy a cégek egy része inkább minőségi cserén, nem pedig upskill-ben / re-skill-ben gondolkodik. A problémát azonban sajnos egyszerű minőségi munkaerő cserével nem lehet megoldani, mert a munkaerőpiacon kevés a megfelelő minőségű munkavállaló.
Előadás
A kékgalléros munkaerő felvétele egy gyakorta elhúzódó, költséges és erőforrás-igényes folyamat. Ráadásul sok esetben a kiválasztott munkaerő nem válik be – mert csak a munka során derül ki, hogy kompetenciái vagy személyiségjegyei nem teszik lehetővé a beilleszkedést. A fluktuáció pedig óriási többletköltséget okoz a cégnek.
Pedig van megoldás: objektívan fel kell mérni a jól bevált munkatársakat a cégnél, majd hasonló munkatársakat kiválasztani, mint amilyenek ők. Ehhez azonban olyan eszközre van szükség, amely pontosan és holisztikusan mér. Ide nem elég egy online vagy papíralapú teszt és egy rövid elbeszélgetés. Egyszerre van szükség szoftverre, tudományosan megalapozott módszertanra és kifejezetten a kékgalléros munkaerő mérésére kifejlesztett célhardverre. Egész pontosan multimédiás, érintőképernyős kompakt gyakorlóállomásra, valamint speciálisan a pszichomotoros képességek mérésre fejlesztett perifériaeszközökre. Sőt, a rendszernek képesnek kell lennie arra, hogy ha valaki az eredményei alapján csak bizonyos részterületeken van elmaradva, akkor rövid, egy hetes képzéssel felzárkóztatható, így a szervezetbe integrálható legyen.
Ezt tudja a PractiWork, amit olyan cégek használták már itthon, mint a General Electric, a Johnson Electric, az OFA vagy az Eissmann, valamint nagy sikert aratott a londoni BETT kiállításon.
Az előadásból kiderül, hogy miként lehet egyszerre 20 fő mérését is megvalósítani 20, a vállalathoz aznap kitelepített géppel – sőt, a recruiTECH BLUE résztvevőinek körében néhánynak lehetősége nyílik a szolgáltatás díjmentes kipróbálására is. Érdemes lesz figyelni!
Előadás
A szakmunkáshiány évek óta állandó kísérőjelensége a munkaerőpiacnak. A humán intenzív területen működő vállalatok mégsem nyugodhatnak bele ebbe a helyzetbe, megoldásokat kell találni, akkor is, ha nehéz. A korábban bevált, széles körben alkalmazott módszerek egyre kevésbé működnek.
Mit tehetünk mégis? Hogyan tárjuk fel a lehetőségeket? Milyen megoldások működnek a gyakorlatban? Hogyan lehet ezeket megvalósítani?
Az előadás erről szól.
1. nap lezárása - a 2. nap programjának megtekintéséhez az oldal tetején lévő szűrő a 2. napra állítandó.
Interjú
Szekcióelőadás
Sok szempontból szoktak foglalkozni az employer brandinggel és azzal, milyen módszerekkel lehet megtalálni, bevonzani és megtartani a megfelelő kollégákat. Az előadás témája egy hagyományos tétel innovatív feldolgozása: jó juttatások mellett könnyebb. Juttatási rendszer persze sok helyen van, és sokat az elmúlt évek eseményei miatt át is kellett alakítani, keresve a legjobb megoldásokat. Ha a cégnél szempont, hogy a munkavállalókban a juttatásokkal együtt értékek is tudatosuljanak, ha a rendszerrel szemben elvárás a választhatóság, a sokrétűség, és hogy az a munkavállalók valós igényeit tudja szolgálni, akkor a bemutatásra kerülő megoldás érdekes lesz. Mondani persze könnyű; sok pénzből bármit meg lehet csinálni. És mi lenne, ha nem is kerülne olyan sokba? Erre a kérdésre ad választ a következő előadás, amely címe: Dolgozói támogatások: okosan, nem okosba'!
Kerekasztal
Milyen költséghatékony eszközökkel támogathatjuk kollégáinkat a legnehezebb időszakokban? Hogyan profitálhatunk a törődésből? Konkrét szervezeti példákon keresztül, kékgalléros termelő vállalatok tapasztalatait bemutatva ismertetjük meg a résztvevőkkel a törődés egy működő eszközét. Nehéz helyzetek és valódi megoldások – vállalati ügyfelünkkel közösen megvitatjuk, hogyan profitált a cég és a munkavállalók a Munkavállaló Támogató Programból.
Interjú Urbán Anitával és Bilisics Zitával
Demo
Fizikai munkavállalók toborzása speciális folyamatot igényel, ami iparáganként, de akár iparágon belül is eltérhet. Lehet-e egy toborzási rendszer ehhez mérten kellően rugalmas és mégis hatékony? Szerintünk igen – JOBLINKEN toborzási rendszer figyelembe veszi a magyar toborzó piac sajátosságait – gyere és nézd meg működés közben!
Workshop
Egyik napról a másikra az employee appok, online platformok és chat felületek beépültek a belső employer branding és vállalati kommunikáció stratégiába és a munkavállalói életciklus 80%-át képesek már digitálisan támogatni.
A belső kommunikáció célzottá, mérhetővé és hatékonyabbá tétele mellett egyre nagyobb hangsúly jut az új belépő kollégák digitális pre- és onboarding folyamatainak, illetve a teljes szervezetet átfogó oktatási folyamatok online támogatására is.
Hogyan működhet ez egy nagyvállalati környezetben, ahol vegyesen vannak kékgalléros és irodai dolgozók? Milyen folyamatokat támogatnak? Mekkora erőforrást igényelnek a napi szintű üzemeltetésben? Erről tart egy interaktív workshopot és demót az alapító, Barathi Tamás. Emellett megismerhettek egy március óta működő rendszert, a PrakTeam-et. Márton Kata a Praktiker CSR és HR vezetője számol be tapasztalatairól.
Kerekasztal
Interjú
Workshop
Hogyan lesz a rehabilitációs teherből megtakarítás, produktivitás? A „Rejtett kincseink a szervezetben” című Workshopra várjuk azokat, akiket érdekel, a rehabilitációs foglalkoztatásban megbúvó, eddig esetleg ki nem használt lehetőség. Izgalmas adatokat hallhatnak, beszélgethetnek róla, kérdezhetnek a témában.
Workshop
Az előadásban keretében megmutatjuk, hogy látjuk juttatási szakértőként azt, hogy milyen hatása volt a járványnak a vállalatok juttatásaira. Összefoglaljuk, hogy milyen tanulságokat érdemes levonni. Ezekre alapozva mutatunk újszerű megközelítést és javaslatot ahhoz, hogy miként alakítsák a vállalatok juttatási struktúrájukat 2021-ben.
Interjú Muczán Krisztinával
Szekcióelőadás
Fizikai munkaerő toborzása virtuális állásbörzén. Lehetetlen feladat vagy új platform a kékgalléros toborzásra? Mi kipróbáltuk, és ezen az előadáson megosztjuk veled, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk. Hogyan viselkedik a fizikai munkaerő az online térben? Mi a fontos számukra? Egyáltalán hogyan lehet megszólítani őket egy virtuális állásbörzén? 15 perc színtiszta gyakorlat, hogy te már ennyivel okosabban vágj bele.
Szekcióelőadás
A nem roma férfiaknak majdnem 80 százaléka, míg a roma férfiaknak csak alig több mint fele dolgozik, a roma nők esetében pedig még nagyobb ez a különbség. Ezt csak részben magyarázza, hogy a romák iskolázottsága alacsonyabb, a többségi társadalom felelőssége is, hogy milyen esélyeket ad a tanulásra és a munkavállalásra.
Mi múlik a munkáltatón? Mit nyerhet a befogadóbb gyakorlattal? Miben kaphat segítséget a civil szervezetektől?
A BAGázs Közhasznú Egyesület roma fiataloknak nyújt mentorálást, és céges partnerségeken keresztül segíti munkába állásukat. Az előadásban arról lesz szó, hogy miért érdemes belevágni egy ilyen partnerségbe, és mire számíthat a munkáltató, ha nyit a telepen élő romák felé.
A BAGázs munkáltatók számára nyújtott támogatásának kidolgozását az Európai Unió Jogok, Esélyegyenlőség és Állampolgárság Programja (2014-2020) finanszírozta, a Budapest Intézet által koordinált Hopes for Low projekt keretében.