× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Galéria recruiTECH

blog bejegyzés

"Egyre nagyobb szerepet kap a munkáltatói márkaépítés" - interjú Molnár Attilával (JOBTAIN)

2025-07-09

Vedd meg jegyed most!

Mi jelenti most a top 3 legnagyobb kihívást a kékgalléros foglalkoztatásban?

A legnagyobb kihívás továbbra is a munkaerőhiány, különösen a fiatal generációk alacsony érdeklődése a fizikai munkák iránt. Partnereink visszajelzése alapján emellett komoly nehézséget jelent a fluktuáció kezelése és a megfelelő munkamorál fenntartása. Végül a gyorsan változó piaci igényekhez való alkalmazkodás is komoly rugalmasságot kíván a cégektől.

Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban?

A toborzás egyre inkább digitalizálódik: a közösségi média, célzott hirdetések és automatizált előszűrés váltak kulcsfontosságúvá. Emellett egyre nagyobb szerepet kap a munkáltatói márkaépítés, hiszen a jelöltek nemcsak munkát keresnek, hanem egy stabil, megbízható helyet, ahol értékelik őket.

Milyen eszközöket használtok a kékgalléros jelöltek hatékony nyomon követésére és menedzselésére?

A hatékonyság kulcsa egy jól felépített ATS-rendszer, amely támogatja a teljes toborzási ciklust, az előszűréstől az elhelyezésig. Munkaerő-kölcsönzőként további előnye a szoftvernek, hogy partnereink igénye szerint rendszeresen tudunk riportálni a toborzás státuszáról.

Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívás számodra?

Az eddigi legnagyobb szakmai kihívás számomra a belföldi toborzási folyamatok teljes újratervezése volt, hogy rugalmasabban és gyorsabban tudjunk reagálni a partnerek igényeire. Ezzel párhuzamosan egy proaktív értékesítési rendszert is kialakítottunk, amely nemcsak a bejövő igényekre épít, hanem előre azonosítja az együttműködési lehetőségeket a piacon. A kettő együtt tette lehetővé, hogy ne csak kiszolgáljuk, hanem aktívan formáljuk is az ügyféligényeket.

Mivel motiválod magadat és a csapatodat?

Hiszek a transzparens kommunikációban és az eredmények elismerésében – minden siker számít. A csapatomat azzal motiválom, hogy bevonom őket a döntésekbe, célokat adok, amelyekhez érdemben tudnak kapcsolódni, és folyamatosan visszacsatolok a fejlődésükre.

Köszönjük a válaszokat Molnár Attilának, a JOBTAIN marketing- és értékesítési vezetőjének!