Kékgalléros munkavállalók informálása, motiválása, képzése, applikáció segítségével
Miről fog szólni Tamás és Katalin workshopja?
Egyik napról a másikra az employee appok, online platformok és chat felületek beépültek a belső employer branding és vállalati kommunikáció stratégiába és a munkavállalói életciklus 80%-át képesek már digitálisan támogatni.
A belső kommunikáció célzottá, mérhetővé és hatékonyabbá tétele mellett egyre nagyobb hangsúly jut az új belépő kollégák digitális pre- és onboarding folyamatainak, illetve a teljes szervezetet átfogó oktatási folyamatok online támogatására is.
Hogyan működhet ez egy nagyvállalati környezetben, ahol vegyesen vannak kékgalléros és irodai dolgozók? Milyen folyamatokat támogatnak? Mekkora erőforrást igényelnek a napi szintű üzemeltetésben? Erről tart egy interaktív workshopot és demót az alapító, Barathi Tamás. Emellett megismerhettek egy március óta működő rendszert, a PrakTeam-et. Márton Kata a Praktiker CSR és HR vezetője számol be tapasztalatairól.
Barathi Tamás
Barathi Tamás, a hazai progresszív HR egyik képviselője. Nyughatatlanul kutatja a piacon lévő kihívásokat, és azonnal reagálva fejleszt folyamatokat, megoldásokat csapatával. A Colibri HR Solutions, a Zyntern.com és Blue Colibri APP - HR Tech startupok alapítójaként közel 10 éve foglalkozik employer branding, toborzás támogatás, vállalati belső kommunikáció és online képzés területekkel. HR Innovátor Díj nyertes, közel 800 embert toborzott egy nem létező SSC-nek (Fjordox), és több mint száz kreatív HR kampány kötődik a nevéhez. A Blue Colibri App-pal nemzetközi terepre is kilépett, és ma már közel 70.000 munkavállaló mindennapjait könnyítik meg.
Márton Katalin
Katalin 1997-ben, az akkor még német tulajdonban lévő Praktikernél kezdte pályafutását, mint a piacra lépő vállalat első HR menedzsere. Részt vett a magyarországi központ és az első 10 áruház toborzás-kiválasztásában, valamint a cég humánerőforrás-gazdálkodás alapjainak lerakásában. Ezt követően egy nemzetközi HR menedzseri pozícióra váltott, ahol egy újonnan induló telekommunikációs vállalat magyarországi, cseh, horvát és szlovén leányvállalatait építette fel, és pár hónap után az osztrák anyacég HR vezetői feladatait is megkapta. Majd szintén első HR vezetőként közreműködött a Posta Biztosító felépítésében, később pedig a Saint-Gobain Építőanyag Kereskedő Zrt. HR igazgatójaként a cég átstrukturálásában, a modern HR eszközök bevezetésében és működtetésében. 17 év után tért vissza a Praktiker Mester utcai központjába. Vallja, hogy egy stratégiailag és operatívan is jól összerakott, transzparens HR tevékenységet úgy lehet működtetni, ha a HR team minden tagja belső influencerként tevékenykedik és ehhez fizikailag és az online közösségi térben is jelen kell lenniük a munkatársaik életében.
2020. január 1-től, mint HR és CSR igazgató, tagja lett Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR terület és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt szerepet kapott. Katalin szerint fontos, hogy a munkahely adjon olyan életstílust, amelyben a magánélet és a munka egyensúlya megvalósulhat, és ahol dolgozni élmény. Ő a saját példájával is szeretne irányt mutatni – 3 kisgyerekkel 8 otthon töltött év után – hittek benne és hitt magában, hogy egy vezetői pozíciót újra, ennyi év kihagyás után is teljes értékűen tud művelni.