Lehetetlen küldetés?! Szakmunkás toborzás
Miről fog szólni Péter előadása?
A szakmunkáshiány évek óta állandó kísérőjelensége a munkaerőpiacnak. A humán intenzív területen működő vállalatok mégsem nyugodhatnak bele ebbe a helyzetbe, megoldásokat kell találni, akkor is, ha nehéz. A korábban bevált, széles körben alkalmazott módszerek egyre kevésbé működnek.
Mit tehetünk mégis? Hogyan tárjuk fel a lehetőségeket? Milyen megoldások működnek a gyakorlatban? Hogyan lehet ezeket megvalósítani?
Az előadás erről szól.
Túri Péter
Péter pályája kezdete óta nagyvállalati környezetben dolgozik a HR területén, tapasztalatait többek között a gyártás, szolgáltatás, kiskereskedelem és logisztika területén szerezte. HR vezetői pozíciókban mind a magán-, mind pedig az állami szektorban tevékenykedett, melynek során a szakma számos aspektusát megismerte. Több nagy HR projektet vezetett, sikeresen oldott meg komplex szakmai feladatokat. Vezetőfejlesztés és vállalati kultúraprogramok kidolgozásában számottevő tapasztalata van, trénerként is tevékenykedik.
Interjú Túri Péterrel
Van-e értelme összehasonlítani a 2008-as pénzügyi válság szervezetekre gyakorolt hatását a mostanival? Mik a tanulságok, amelyek meghatározzák a 2021-es évet?
A legfontosabb tanulság, hogy állandó készenlétben kell lennünk. Idén a HR-szakmában a gyors, eredményes reakció volt a legfontosabb kompetencia. Azok a szervezetek vészelték át sikeresen a válság első szakaszát (még nincs vége!), amelyek időben megtették a megfelelő lépéseket, és figyeltek a munkavállalóikra. A „készenlét” testben és lélekben – véleményem szerint – kulcskérdésnek bizonyult.
Mely területeken zajlik fejlesztés és beruházás a HR-be amely hat a kékgalléros állomány mindennapjaira?
A COVID ilyen tekintetben nem okozott döntő változást: a stabil, motivált munkavállalói közösség építése a feladat. Korábban is így volt, ezután is így lesz. E tekintetben a vírus annyiban hat a feladatainkra, hogy a védekezés, a biztonságos munkavégzési feltételek megteremtése és fenntartása külön erőfeszítéseket és erőforrásokat kíván. Emellett továbbra is a fejlődés, fejlesztés a célunk minden területen: munkakörülményekben, vezetésben, kompenzációban, szakmai felkészültségben.
Hol és hogyan tud választ kapni a pandémia okozta kihívásokra egy HR specialista?
Leginkább a való életben, a vállalati mindennapokban. Ez a legjobb tanulási környezet és inspiráció.
Van-e bármilyen pozitív aspektusa a mögöttünk lévő időszaknak, és ha igen, akkor melyek ezek?
Minden helyzetből lehet tanulni, a nehéz helyzetekből a leginkább. Megtapasztalhattuk, hogyan vizsgázunk válságkezelésből, hogyan tudjuk megőrizni az értékeinket, hogyan kell dönteni és lépéseket tenni bizonytalan környezetben, előre nem látható folyamatok közepette. És talán kicsit jobban megtanultuk becsülni azokat az adottságokat, lehetőségeket, amelyek korábban triviálisnak, természetesnek tűntek.
Köszönjük a válaszokat Túri Péternek, a Waberer's International HR igazgatójának!