Mi jelenti most a top 3 legnagyobb kihívást a kékgalléros foglalkoztatásban?
- Munkaerőhiány és megtartás: főleg a szakképzett munkavállalók esetében a bérverseny és a fluktuáció csökkentés kiemelt stratégiai elemmé vált a cégek életében
- A.I. és technológiai fejlődés: új készségek kialakulása, az idősebb generáció felzárkóztatása, valamint az élethosszig tartó tanulás fókuszba kerülése. A másik oldalról a cégeknek több figyelmet és erőforrást kell fordítaniuk a munkavállalók képzésére, támogatniuk kell akár a cégen belüli fejlődés.
- Munka-magánélet egyensúlya: az új generációk munkaerőpiacra lépésével egyre meghatározóbb elem. A fiatalabb generációk könnyebben váltanak és fontosabb számukra a fizikai és mentális egészség, mint a munkáltatónak való megfelelés (erről több tanulmány is készült).
Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban?
A COVID után ismét fontossá vált az online jelenlét mellett az offline megjelenés és a "nagy zajban" a konkurenciától való kiemelkedés. A jelöltek és a cégek is újraértékelik a személyes interakciók jelentőségét, legyen szó börzéről, workshopokról, vagy egyéb közösségi eseményekről. A digitalizáció és az A.I. megjelenése hatással van a toborzásra is, amelyben lévő lehetőségeket mi kihasználunk a Mentonnál (főleg a szellemi kereséseknél), hogy a konkurenciához képest jóval távolabbra elérjünk és még több jelöltet meg tudjunk szólítani, ezzel növelve a partnereink elégedettségét. Továbbá nagyon fontos a munkáltatói márkaépítés, mert ezen keresztül mind a belső toborzás, mind az üzletszerzés folyamata sokkal gördülékenyebben tud működni.
Milyen kihívásokat és lehetőségeket látsz az automatizáció térnyerésével kapcsolatban?
Kihívásként az adatkezelést és az esetleges adatvédelmi veszélyeket emelném ki. Manapság mindennek nyoma van a világhálón és minden lépésünkről tudnak (pl. beszélgetés során megjelenő téma, majd ehhez kötődő reklámok megjelenése). Mi is számos területen modernizáltuk az egyes folyamatainkat, így egy-egy optimalizáció nagymértékben hozzájárult a hatékonyabb és eredményesebb munkavégzéshez. Például a robotizáció bizonyos területeken elvégzi az adminisztratív feladatok jelentős részét, ezáltal kollégáink sokkal több figyelmet tudnak fordítani a szakmai feladataik ellátására. Kollégáink szakmai javaslatai alapján jelenleg több területünk automatizációja van folyamatban.
Mik azok a személyes értékek és elvek, amelyeket fontosnak tartasz az emberek kezelésében és a munkahelyi kultúra építésében?
Transzparencia, egymás támogatása, kölcsönös tisztelet, mind a munkavállalóink, mind a partnereink irányába. Célunk teljesíteni megbízóink igényeit, segíteni Őket problémáik megoldásában, ezzel hosszú távú, stratégiai partnerkapcsolatokat létrehozni. Ezzel együtt természetesen csökkenteni a cégek, vállalatok munkaerőhiányát, összekötni a megfelelő munkavállalót, a jövőbeni munkaadójával.
Az elmúlt évek alatt összegyűlt tapasztalatotok alapján, mit mondanál, mi a legnagyobb értékteremtő képességetek?
A korábban említett transzparencia, illetve emellett a szakmai és emberi hitelesség. Ezekkel és a szakmai felkészültségünkkel sokszor lehetetlen küldetéseket tudunk teljesíteni. Fókuszálva arra, hogy megrendelőinkben ne csak a megbízást és a betöltendő pozíciót lássuk, hanem a partnert, illetve azt az értékes kapcsolatot, amelyből mindkét fél elégedetten tud hosszú távon együttműködni. Meggyőződésünk, hogy a stabil működés alapja a megbízható, szakmailag felkészült és az egymást támogató csapat megléte. A változások ellenére mindig arra törekszünk, hogy ez az érték megmaradjon, illetve a kollégák tudását is folyamatosan fejlesszük belsős képzésekkel, workshopokkal, tanulási lehetőségekkel.
Milyen célokért dolgozik a csapatotok a mindennapokban?
- Partnerelégedettség: célunk mindig az, hogy partnereink problémájára közösen, mielőbb megtaláljuk a legjobb megoldást és számára mielőbb biztosítsuk a megfelelő jelölteket, akikkel tudnak hosszú távon tervezni. Ezért mindent megteszünk, a klasszikus források mellett nagy hangsúlyt fektetünk a proaktív szemléletre, az innovatív toborzási technikákra, vagy akár a szokatlan módszerek használatára.
- Munkavállalói elégedettség: fontosnak tartjuk:
a) hogy minden munkavállalónk azt a bánásmódot és maximális támogatást kapja -kapcsolatba kerüléstől egészen a közös jogviszony fennállásáig - mellyel megkönnyítjük az aktuális helyzetét.
b) hogy a Menton csapat tagjainak a feladatkörükből eredő nehézségek ellenére ne sérüljön a munka-magánélet egyensúlya. Minden kollégánk a saját szakmai- és fejlődési képessége ütemében vállalaton belül előre léphessen, illetve egyéb szakmai irányú érdeklődés esetén pozíciót válthasson. Azt gondoljuk ez minden esetben win-win helyzetet eredményez. Az elégedett munkavállaló a vállalat sikerességéhez is hozzájárul.
Ezek a célkitűzések járulnak hozzá a munkavállalói és munkáltatói elégedettség megfelelő szintjéhez.