Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban a kékgalléros piacon?
A recruiTECH BLUE előadásomból is kiderül, hogy 2024-ben kevesebb állást hirdettek meg a munkaadók a szakmunka és fizikai munka állás kategóriákban a Profession-ön, mint az előző év azonos időszakában. Miközben a jelentkező számok YoY növekedni tudtak, ezzel is megkönnyítve kicsit a toborzást. Természetesen nagy eltérések vannak régiós szinten és az egyes pozíciók esetében van, ahol ellentétes tendenciák is láthatóak. Hogy mindez hogyan alakult részleteiben megtudhatják a kedves látogatók az esemény napján az előadásomból.
Mivel motiválod magadat és a csapatodat?
Bár nem ezzel a céllal indítottuk útjára az Emberi Oldal kezdeményezésünket, de a csapatom számára és nekem is rendkívül motiváló egy társadalmi felelősségvállalást támogató kezdeményezésben részt venni. A program célja, hogy minden évben egy kiválasztott, valamilyen értelemben hátrányos helyzetű célcsoport számára segítséget nyújtson a munkaerőpiaci integrációban. Idén a kisgyermekes anyukák visszatérését támogatjuk az Unicef-fel többek között azzal, hogy összegyűjtjük azokat az állásokat Magyarországról, amiket kifejezetten a kisgyermekes anyukák számára ajánlanak a munkaadók.
Hogyan segíthető a kisgyermekes anyukák visszatérése a kékgalléros munkahelyekre?
Sokféle segítség létezik, de amiket az előadásomban elsősorban ki fogok emelni azok, ami nem pénz, hanem hozzáállás kérdése. Ez pedig elsősorban a transzparens kommunikációról szól mind a kismamák felé, mind pedig a többi munkavállaló felé a terhesség előtt, szülési szabadság alatt és a visszatéréskor egyaránt.
Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívás számodra?
Lassan 10 éve vagyok a Profession-nél, ami alatt sok mindent megéltem marketing vezetőként. Ez alatt sok versenytárs próbálkozott megdönteni a pozíciónkat és sokszor nagyon sokfelé kellett egyszerre figyelni. Ez nem könnyű feladat, de sikerült minden helyzetből megerősödve kijönnie nem csak a cégnek, de nekem is szakmailag, amiért rendkívül hálás vagyok.
Köszönjük a válaszokat Varga Balázsnak, Profession.hu Marketing Igazgatójának!