recruiTECH - "A munkavállalók eltérő szociális háttérrel érkeznek a munkáltatóhoz" - Interjú Takács Norberttel (Travel Online)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés recruiTECH

blog bejegyzés

"A munkavállalók eltérő szociális háttérrel érkeznek a munkáltatóhoz" - Interjú Takács Norberttel (Travel Online)

2024-06-03

Vedd meg jegyed most!

Mi jelenti most a top 3 legnagyobb kihívást a kékgalléros foglalkoztatásban?

  • Először is meg kell határozni, hogy mely nációval kapcsolatban merül fel a kérdés. A magyar, ukrán és szerb munkavállalók évek óta a magyar munkaerő piac meghatározó tényezői, de a 2022-es évtől jelentős számú harmadik országbeli munkavállaló is a magyar gazdaság mozgatórugója. Véleményem szerint a három legnagyobb kihívás:
  • Állandóság hiánya. Nem feltétlenül van lehetőség hosszú távra tervezni. Ez elmondható a munkavállaló és a munkáltató szemszögéből is, hiszen a gazdasági érdekek miatt, valamint a vállalat termelési mutatóira azonnali döntéseket kell hozni. Ezek a döntések azonban nagyban tudják befolyásolni egy munkáltatói megítélést.
  • Sikeres relokáció és szocializáció fontossága. A munkavállalók eltérő szociális háttérrel érkeznek a munkáltatóhoz. Azt gondolom, hogy ha több munkavállalói igényt tudnának a vállalatok megoldani és kiszolgálni, vagy legalább figyelembe venni akkor javítana a hétköznapi nehézségeken. Szakterületünkhöz kapcsolódóan azt látjuk, hogy például a megfelelő lakhatási feltételek kialakítása, már az úgynevezett "pre-sales" folyamatoknál el kell, hogy kezdődjenek, mert csak úgy fog tudni megfelelő fluktuációs hatást kiváltani.

Milyen kihívásokat és lehetőségeket látsz az automatizáció térnyerésével kapcsolatban?

  • Számos saját példát tudnék hozni ennek a kérdésnek a megválaszolására. Mivel szolgáltatók vagyunk, a partnereink igényeit vesszük figyelembe, ezért azt gondolom, hogy a lehető legtöbb területen szükséges az automatizáció. Kihívásként talán azt látom leginkább, hogy két vállalat gazdasági érdeke tudják megtalálni a közös utat, valamint a felvevőpiac megfelelően értékelje az automatizált tényezőket.

Hogyan ítéled meg, lehet-e harmadik országbeliek nélkül toborozni és létszámot növelni ma Magyarországon kékgalléros területen?

  • Nagyon izgalmas kérdés. Korábbi tapasztalatom alapján azt gondolom, hogy toborozni lehet, létszámot növelni csak minimálisan. Számos vállalatnál tapasztaltuk, hogy úgynevezett "minőségi cseréket" csináltak a magyar munkavállalók között, így folyamatos volt a magyar létszám toborzása. Mi csak azt tapasztaltuk, hogy xy ma kiköltözött az ingatlanból, amit jelzett a partnerünk, majd a következő felvételi napon beköltözött valaki a helyére. Új ingatlanok iránti keresletet az elmúlt 2 évben csak harmadik országbeliek kapcsán igényeltek új és meglévő partnereink.

Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban?

  • Rövid távra kell tervezni, de kimutatható és minőségi tényezőkkel. A korábbi évek növekedése egyszerűen megszűnt. Az érezhető volt, hogy a növekedési mutatóink lassulni fognak, hiszen minden partnerünk ugyanazt jelezte: nem várható nagyobb létszámigény, leépítések várhatóak stb. Jelenleg a legtöbb partnerünk optimalizálja a feladatokat és a költségeit, a toborzási költségeket, valamint a munkavállalóknak bérelt ingatlanokat is.Időben felismertük, hogy ebben is partnernek kell lennünk, így olyan egyedi megoldásokat dolgoztunk ki partnereinknek, amelyekkel csökkenteni tudták veszteségeiket, vagy éppen javítani eredményeiket. A munkavállalók fluktuációjának javításához elengedhetetlen egy megfelelő és otthonos lakókörnyezet, ezt szerencsére egyre többen komolyan veszik.

Mivel motiválod magadat és a csapatodat?

  • Nem szeretnék kliséket használni, de az én működésem ebből a szempontból roppant egyszerű. Hiteles, őszinte kommunikáció és humor. Nagyon fontos, hogy az én kommunikációm konzekvens és racionális. Családias vállalatként működünk, ebből adódik számos pozitív és negatív dolog is. Azt gondolom, hogy a legfőbb motivációnk az, hogy együtt tervezzünk és alkossunk olyan minőségi szolgáltatást, amit a piacion más azért nem fog tudni, mert a Travel Online valóban személyre és partnerre szabott, amit az elmúlt évek eredményei alá is támasztanak.

Köszönjük a válaszokat Takács Norbertnek, a Travel Online Kft. CEO-jának!