Gyakori kérdések és válaszok
Örülünk, hogy szeretné megosztani a recruiTECH-élményt a csapatával! Csoportos jegyeink 3 főtől elérhetők és vásárláskor automatikusan aktiválódik a kedvezmény, amit a rendelésösszesítőben is látni fog. Fontos, hogy csoportos kedvezményt csak az egy megrendelésben szereplő jegyekre lehet érvényesíteni, így amennyiben több részletben veszik meg a belépőket, azokat nem tudjuk összesítve kezelni.
Tudjuk, hogy az Élet néha közbeszól! Amennyiben valaki más érkezik az előzetesen leadott résztvevő helyett, kérjük, hogy a jegyvásárló felületre lépjen be az email címével, majd a Rendelések menüben lehetősége lesz átírni a résztvevői adatot. Amennyiben elakad a folyamatban, jelezze ezt számunkra a penzugy@dtcsolution.org címen legkésőbb 2 nappal a konferencia előtt.
Ha helyszíni jegye van és a rendezvény napján nem tud személyesen részt venni, akkor segítünk, hogy online követhesse az eseményeket. A rendezvény után kiküldjük minden résztvevőnek az előadások visszanézhető verzióját, így a párhuzamos előadásokról sem kell lemaradnia.
Amennyiben ezek ellenére mégis a részvétele lemondása mellett dönt, akkor kérjük, írjon nekünk a penzugy@dtcsolution.org email címre. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a rendezvény dátumát megelőző 19 napban történt lemondás esetén a részvételi díj továbbra is fizetendő/nem jóváírható. A lemondás feltételeiről részletesen olvashat az ÁSZF-ünkben is.
Semmi gond, módosítjuk a jegytípust amennyiben van még szabad hely a rendezvényen, valamint küldjük a számlát a mindenkori jegyárnak megfelelően a különbözetről. A helyszíni belépésre jogosító QR kódot ezután fogja megkapni. Abban az esetben, ha Ön szolgáltató céget képvisel, kérjük, vegye figyelembe a szolgáltatókra vonatkozó jegyértékesítési politikánkat.
Nem probléma, módosítjuk a jegytípust, valamint inaktiváljuk a helyszíni belépésre jogosító QR kódot és küldjük helyette az online csatlakozási linket. Erre a módosításra egy alkalommal van lehetőség; szeptember 21. éjfélig megküldött módosítási szándék esetén a módosításról korrigált számla nem kerül kiállításra és a különbözeti díj nem kerül visszatérítésre (teljes ÁSZF-ünket itt érheti el). A módosítási szándékot a penzugy@dtcsolution.org email címen lehet jelezni.
Semmi pánik - a rendszerünk tudja ezt kezelni! Csak írja be a PO számot a megfelelő mezőbe a vásárlás során, és készen is van.
A honlapon nyugodtan vásárolják meg a szükséges jegyeket a résztvevőknek, majd írjanak nekünk a penzugy@dtcsolution.org email címre és jelezzék, hogy számla alapján szeretnék intézni az utalást. Az igényt felírjuk, és legkorábban a rendezvény hónapjában küldeni fogjuk Önöknek a kért számlát.
A jegyvásárlásról külön ún. nullás végszámla nem kerül kiállításra, csak a megküldött előlegszámla.
Ehhez kapcsolódó tájékoztatónk a Pénzügyi osztályuk részére a következő:
Társaságunknál a konferencia számlázási adminisztrációjában az a megoldás van gyakorlatban, hogy a vevőktől a teljes ellenérték előlegként kerül megfizetésre, amelyről mindössze egy előlegszámla készül. Ezen szerepeltetjük azt, hogy az előleg a díj 100 százaléka, illetve a rendezvény teljesítési időpontja, ezekkel jelezve, hogy további ellenérték rendezésére nem kerül sor. Ezt az egy bizonylatot állítjuk ki az Önök részére, amely gyakorlat megfelel a jogszabályoknak.
Az olyan esetben, amikor a teljes ellenérték egy összegben előlegként megfizetésre kerül, az áfatörvény szerint két megoldás lehetséges a bizonylatolásban:
1/ az első eset az, hogy készül egy előleg számla, majd a teljesítéskor kibocsátásra kerül egy nullás végszámla
2/ a második lehetőség az, amikor csak egy bizonylat készül, ami maga az előleg számla, ezen jelezve a 100 százalék előleg átvételét, és az ügylet ismert teljesítési időpontját. Erről a NAV tájékoztatót adott ki, amit itt olvashatnak. Jogszabály: ÁFA törvény 59. §., Megjelent: Adó- és Vámértesítő 2013/5. számában (http://adoertesito.hu/lapszam.php?cikk_ev=2013&cikk_lapszam=271).
Mi a második pont, illetve lehetőség szerint járunk el, tehát ún. nullás végszámla nem kerül kiállításra.
A NAV tájékoztatója:
Az előlegfizetés bizonylatolása
Az előlegfizetés bizonylatolása kapcsán a következőkre kell figyelemmel lenni.
Az előlegről az áfatörvény 159. § (2) bekezdés a) pontjából következően számlát akkor kötelező kibocsátani, ha a megrendelő áfa-alany, vagy áfa-alanynak nem minősülő jogi személy. Az áfatörvény 176. § (1) bekezdés a) pontja alapján ilyen esetben akkor van lehetőség egyszerűsített adattartalmú számla kibocsátására, ha a számlán szereplő adatok egyébként forintban kifejezettek.
Amennyiben a megrendelő nem áfa-alany, akkor számlát az előlegről - az áfatörvény 159. § (2) bekezdés b) pontja értelmében - abban az esetben kötelező kibocsátani, ha az előleg összege a 900 ezer forintot eléri vagy meghaladja, illetve ezen összeghatár alatt is, feltéve ez utóbbi esetben, hogy a nem adóalany megrendelő kifejezetten kérte számla kibocsátását. Ez utóbbi esetekben is lehetőség van egyszerűsített adattartalmú számla kibocsátására az áfatörvény 176. § (1) bekezdés b) pontja értelmében, feltéve, hogy az adatok forintban kifejezettek.
Azokban az esetekben, amikor a teljes ellenérték egy összegben előlegként megfizetésre kerül, a bizonylatolás során két megoldás lehetséges.
a) Az egyik megoldás az, hogy a 100 százalék előleg átvételekor, jóváírásakor a teljesítésre kötelezett adóalany kibocsátja az előlegszámlát (adóalap és adóösszeg bontásban, az ügyletre irányadó áfa-mérték feltüntetése mellett, feltéve, hogy nem egyszerűsített adattartalmú számláról van szó), jelölve az előleg átvételének, jóváírásának napját, mint adófizetési kötelezettség keletkezési napot. Ezt követően pedig majd a teljesítéskor - a teljesítés napjával - kibocsát egy ún. nullás végszámlát, amelyen a korábban átvett, 100 százalék előleget kivezeti.
b) A másik megoldás a teljes ellenérték előlegként való megfizetése esetén az, hogy az előlegszámla és a végszámla ugyanazon számladokumentumra kerül, azaz a kibocsátott előleg-számlán a számlakibocsátó szerepelteti az előlegként átvett 100 százalék összeget (adóalap és adóösszeg bontásban, az ügyletre irányadó áfa-mérték feltüntetése mellett, feltéve, hogy nem egyszerűsített adattartalmú számláról van szó), jelölve az előleg átvételének, jóváírásának napját, mint adófizetési kötelezettség keletkezési napot, majd pedig ezen a számladokumentumon megjelöli az ügylet majdani teljesítési időpontját is, jelezve, hogy ekkor már további ellenérték rendezésre nem kerül sor. Ezzel a megoldással nem történik kétszeres bizonylat-kibocsátás (ti. az előlegszámlát követően egy ún. nullás végszámla kibocsátása), hanem csupán a 100 százalék előleg átvételét, jóváírását kísérő - az előzőek szerint ismertetett adatokkal történő - számla kiállítására kerül sor.
Megjegyzendő, hogy ez utóbbi, ún. egybizonylatos megoldás azonban nem alkalmazható olyan esetekben, amikor a 100 százalék előlegről szóló számla kibocsátásakor még nem ismert az ügylet majdani teljesítési időpontja, ugyanis ez utóbbi esetben az előlegszámlán az ügylet teljesítési időpontjának feltüntetése, és így az áfatörvény 169. § g) pontjának való megfelelés nem lehetséges. Ilyenkor csak az a) pontban leírt megoldás (ti. előlegszámla készítése a teljes ellenértékről és ezt követően a teljesítéskor ún. nullás végszámla kibocsátása) alkalmazható.
[Nemzeti Adó- és Vámhivatal Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 3527733617; AVÉ 2013/5.]
Kérjük, mindenképpen ellenőrizze a spam mappát! Amennyiben ott sem találja az előlegszámlát, írjon nekünk a penzugy@dtcsolution.org címre, mi pedig ismét elküldjük azt az Ön számára.
A rengeteg programra való tekintettel szükségünk van némi időre, hogy visszanézhetővé tudjuk tenni a résztvevők számára a felvételeket. Várhatóan a konferencia után két héttel küldjük meg ezek elérési linkjét, ahol egy héten át van lehetőség a visszanézésre. Addig is iratkozzon fel Youtube csatornánkra a korábbi, már publikus előadások megtekintéséhez.