× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Galéria recruiTECH

blog bejegyzés

"A brand is pozitívan hat a jelentkezők számára" - Villáminterjú Varga Andrással (Coca-Cola HBC Magyarország Kft.)

2025-09-05

Vedd meg jegyed most!

Hogyan támogatja a toborzási folyamat automatizálása a kékgalléros pozíciók gyorsabb betöltését?

A toborzási folyamatunk támogatása érdekében együttműködünk egy ügynökséggel, akik a toborzási kampányaink során lehetővé teszik a mobilbarát, önéletrajz nélküli jelentkezést, azonban tapasztalatunk szerint hatékonyabb a recruiter személyes bevonódása és az alapos sourcing tevékenység.

Tapasztalataid szerint a fizetés átláthatósága hogyan befolyásolja a jelentkezők számát és minőségét?

A hirdetéseinkben nem osztjuk meg a fizetési sávot, de a telefonos előszűrés során transzparensen visszajelzünk a fizetési igényekre. Ezáltal megszűrjük a jelölteket,illetve tájékoztatni is tudjuk őket a standard fizetési rendszerünkről, ami a kékgalléros munkavállalók esetén szaktudásra épül és kiszámítható előrelépést jelent számukra. A tervezhető karrierút biztonságot jelent a jelentkezők számára is, úgy látjuk, hogy motiválja őket a pályázásra.

Milyen szerepet játszik ma az employer branding a kékgalléros toborzásban, különösen a fiatalabb generációk körében?

Az employer branding nagy szerepet vállal a toborzási folyamatban, hiszen a népszerű márka vonzó a jelentkezők számára. Az employer branding csapatunk aktívan dolgozik a pályakezdők bevonzásán, ezért rendszeresen látogatunk középiskolákat, élelmiszeripari szakiskolákat, ahol előadásokkal, hirdetésekkel, plakátokkal népszerűsítjük Coca-Cola HBC-ben található karrierutakat. Az élelmiszeripari szakközépsikolákban karrier beszélgetéseket, gyár- és laborlátogatásokat szervezünk, hogy közelebb hozzuk számukra a mindennapi gyártó környezetet, illetve részt veszünk a Modern Gyárak Éjszakáján.

Mennyire szoros a kapcsolat nálatok a toborzás és a megtartási stratégia között? Közösen vagy külön kezelik ezeket?

Jelenleg külön kezeljük ezeket, a toborzás során tesztekkel szűrjük a jelentkezőket kulturális illeszkedés szerint is, munkavállalóink elégedettségét rendszeresen mérjük és anyagi és nem anyagi ösztönzőkkel is folyamatosan növeljük.

Köszönjük a válaszokat Varga Andrásnak, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Megbízott People & Culture Igazgatójának!