Hogyan befolyásolják a COVID-19 által hozott változások a HR szakmát, és ebben mit tudnak a HR szakemberek másként és jobban csinálni?
A COVID 19 sok területen változtatta meg a HR-szakmát: a remote-működés mindennapossá vált, és ehhez új megoldásokat dolgoztunk ki a toborzás, a kommunikáció, a fejlesztés területén, mind a kollégák, mind a vezetők támogatására. Új kommunikációs csatornákat és eszközöket hoztunk létre az aktívabb tájékoztatás és elkötelezés érdekében. Az üzleti folytonosság fenntartása pedig új elemmel, az egészségmegőrzéssel bővült, és erre a cégek nagy része a szokásos prevenciós terveken túl pandémiás tervet dolgozott ki. HR-esként még fontosabbá válik, hogy fejlesszük magunkat, és proaktívan új utakat, rugalmas megoldásokat keressünk olyan helyzetekre, melyeket még nem is ismerünk.
Mely területeken zajlik fejlesztés és beruházás a HR-be amely hat a kékgalléros állomány mindennapjaira?
Több területen fejlesztettünk, de ezek közül az elsődleges munkavállalóink egészségének megőrzése volt. Azokon a területeken, ahol nem volt lehetőség otthoni munkavégzésre, új folyamatokat vezettünk be a műszakok szétválasztására, a fertőtlenítésre és munkatársaink higiénés tudatosságának oktatására. Az üzletmenet folytonosságának érdekében online folytattuk toborzásainkat, és ez bevált üzemi területeken is. Újragondoltuk kommunikációs folyamatainkat a jobb elérés érdekében, és tervezzük további eszközök bevezetését, melyekkel gyorsabban és célirányosabban reagálhatunk.
Miként alakulnak az automatizációs beruházások kékgalléros környezetben, és befolyásolta-e a COVID-19 ezeket a folyamatokat?
A Richternél nem változtak az automatizációs beruházások COVID hatására. Volt némi megtorpanás a pandémia kezdetén, de hamar felismertük, hogy ezek a folyamatok jól folytathatóak a járvány ellenére. Automatizációs beruházásaink elsősorban az alacsony hozzáadott értékű tevékenységek kiváltását célozzák, illetve a gyógyszeripar szigorú szabályozási környezetéből eredő adminisztrációs teher csökkentését.
Van-e bármilyen pozitív aspektusa a mögöttünk lévő időszaknak, és ha igen, akkor melyek ezek?
Számtalan tanulsággal szolgált ez az időszak: megtanultuk, hogy mely folyamatok válhatnak hatékonyabbá digitalizációval, és mely beszélgetések azok, amelyeket személyesen érdemes megtenni. Döntéseink gyorsabbá váltak, belső kommunikációnk pedig hatékonyabbá. A vállalat által nyújtott támogatások és munkavállalóink elkötelezettsége erősítette a bizalmat Munkáltató és Munkavállaló között.
Mi a legnagyobb tanulság az elmúlt 6-8 hónapból?
A Richter már évtizedek óta emberközpontú munkáltatóként ismert a munkaerő-piacon. A válsághelyzet során nyújtott gondoskodás még fokozottabban erősítette kollégáink bizalmát a cég iránt.
Köszönjük a válaszokat Erdei Katalinnak, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatójának!