recruiTECH - "Sokkal komplexebben kell a toborzásra gondolni, mint 5-10 évvel korábban" - Interjú Mezei Georginával (Morselli)
× Programok Jegyek Előadók Blog Szponzorok Kapcsolat Belépés recruiTECH

blog bejegyzés

"Sokkal komplexebben kell a toborzásra gondolni, mint 5-10 évvel korábban" - Interjú Mezei Georginával (Morselli)

2024-08-15

Vedd meg jegyed most!

Mi jelenti most a top 3 legnagyobb kihívást a kékgalléros foglalkoztatásban?

Kihívást jelent a szakképzett munkaerő bevonzása, a növekvő munkavállalói igények kielégítése (inflációra és gazdasági változásokra reagáló bér és pótlék növekedés, rugalmasság a munkaidő és műszakok tekintetében, jobb munkakörülmények megteremtése) valamint a munkavállalók hosszútávú megtartása, - a bizalomépítés. A kékgalléros munkavállalók számára kiemelten fontos a fizetés, a kiszámítható, stabil munkahely, a biztonság. Ezáltal nagy kihívás, hogy elérjük, hogy a munkavállaló lássa és érzékelje a vállalat által nyújtott előnyöket, értékeket, a megbízhatóságát és ne hagyja maga mögött a munkahelyét egy minimálisan jobbnak tűnő ajánlatért vagy idénymunkáért cserébe. Tekintettel arra, hogy a leépítéstől, az automatizációval járó változásoktól tartanak a legjobban, kiemelten figyelnünk kell a tudatos, a vállalat változásait lekövető kommunikációra, hogy megtartsuk a bizalmukat.

Milyen változásokat látsz a toborzásban és a munkaerőpiaci tendenciákban?

Sokkal komplexebben kell a toborzásra gondolni, mint 5-10 évvel korábban. Egyre nagyobb az online zaj és óriási a közöny, ezért nagyobb kihívást jelent a jelöltek ingerküszöbének áttörése, a figyelmük felkeltése és cselekvésre, jelentkezésre ösztönzése úgy, hogy közben a vállalat is önazonos maradjon. A munkavállalói igények változása, az új generáció álláspiacra lépése mind újfajta megközelítést igényel a toborzásban. Már nem elég a vállalat és a pozíció sablonos bemutatása, mert tucatnyi hasonló hirdetéssel fog találkozni a jelölt. Akkor tudjuk elérni és megszólítani a jelölteket, ha reagálunk az igényeikre (legyen az bér, juttatás, pótlék, utazás, vagy műszak), ha minél konkrétabban bemutatjuk a vállalat által nyújtott lehetőségeket és célzottan azokon a platformokon kommunikálunk, ahol a célcsoportunk is jelen van (legyen az Tik-Tok, Instagram, Reddit, Threads, vagy Facebook).

Milyen kihívásokat és lehetőségeket látsz az automatizáció térnyerésével kapcsolatban?

Akár a munkáltató, akár a munkavállaló oldalát veszem alapul, mindenképpen nagyfokú nyitottságra és transzparens kommunikációra van szükség. A gyártási folyamatok automatizálása egyszerre kelt bizalmatlanságot és félelmet a munkavállalóban, akik attól tartanak, hogy a munkakörük átalakul, vagy teljesen megszűnik. Ezáltal kiemelten fontos, hogy a vállalatnál bekövetkező változásokat folyamatosan kommunikáljuk és lehetőséget adjunk a felmerülő kérdések, vitatott témák megbeszélésére például belső ügyfélszolgálaton, vagy chatboton keresztül. Mindemellett az átállás, az új rendszerek bevezetése, azok működtetése, karbantartása és javítása megköveteli, a munkavállalók át-és továbbképzését, az új munkakörök kialakítását, hogy ezeket a feladatokat el tudják látni. Az átállás tehát tudatos tervezést és transzparens kommunikációt igényel a munkáltató és nyitottságot a munkavállaló részéről.

Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívás számodra?

Több szektorral dolgozunk együtt, így mindig vannak nagyon érdekes felkérések és új megközelítést igénylő kihívások. Az egyik ilyen emlékezetes megbízásom egy többszázfős bővülést támogató toborzási kampány kommunikációjának megtervezése és külső-belső összehangolása volt egy olyan vállalat számára, aki több telephelyen van jelen és egyszerre foglalkoztat fizikai és szellemi dolgozókat. A kihívás számomra azt jelentette, hogy egyszerre érjük el az üzleti célokat, legyen elég kreatív és egyedi a megoldás, de közben önazonos legyen a vállalattal is, amivel a megbízó is azonosulni tud.

Mivel motiválod magadat és a csapatodat?

Korán kerültem vezetői szerepbe, ezért előszőr azt kellett megértenem mi motiválja és inspirálja a csapatomat, kinek mit jelent a siker és mi motivál engem. Az évek során megtanultam, hogy a vezetők hangulata, viselkedése hatással van és képes egyaránt pozitívan és negatívan befolyásolni a csapat hozzáállását és viselkedését, ami hatással lehet az ügyfelekre és a munkánkra. Úgy látom, hogy a motiváció egyik kulcsa, ha vannak olyan közös célok, amiket elérhetünk, eredmények és sikerek, amiket megünnepelhetünk és olyan egyéni mérföldkövek, legyen az tanulás, fejlődés, hobbi, ami az egyéni igényekre is reagál, ezért arra törekszem, hogy ezek a mindennapjaink részévé váljanak.

Köszönjük a válaszokat Mezei Georginának, Morselli Társalapítójának, valamint Employer Branding és kommunikációs vezetőjének!